Listing 1 - 10 of 115 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Je werkt regelmatig met de motorzaag en wil op de hoogte zijn van alle aspecten rond veiligheid en techniek? Je volgde een opleiding volgens de Europese kettingzaagstandaarden (ECS) en je bent op zoek naar een naslagwerk? Je wil jezelf degelijk voorbereiden op een examen om een Europees kettingzaagcertificaat (ECC 1 t.e.m. 3) te behalen? Je wil zelf voor je eigen brandhout zorgen? Dan moet je op de hoogte zijn van de goede praktijk motorzaaggebruik. Dit boek helpt je daar perfect mee. Goede praktijk motorzaag is de Nederlandse vertaling van het Duitse standaardwerk door Ralf Grieβer en Michael Neub.
Motorzaag --- Veiligheid --- 630.23/13 --- Sawing --- Equipment and supplies --- PXL-Tech 2018 --- groenmanagement --- bosbeheer --- onderhoud --- Monograph
Choose an application
Taxes --- facturen --- BTW (Belasting over de Toegevoegde Waarde) --- 336.23 )* B.T.W. --- BTW --- PHL-Business 13 --- btw : belasting op de toegevoegde waarde --- btw-aangifte --- 336.23 )* B.T.W
Choose an application
Wat kan ik doen om Dennis meer zelfvertrouwen te geven? Wat doet Brenda tijdens de les waardoor zij bijna nooit haar werk op tijd af heeft? Waardoor zijn de toetsscores in deze periode lager dan ik verwachtte? Leraren worden dagelijks geconfronteerd met voorvallen en ervaringen die vragen oproepen. Vragen die onderzoek kunnen uitlokken. Een goede leraar is een onderzoekende leraar die nieuwsgierig is en zichzelf vragen stelt bij de praktijk. Dit vraagt oefening en kennis. Deze uitgave helpt (aanstaande) leraren deze onderzoekende houding te ontwikkelen en in te zetten bij het afstemmen van hun onderwijs op de leerlingen. 'Leren kun je observeren' is de herziening van het succesvolle 'Observeren kun je leren', waarbij het accent nog meer ligt op de beroepspraktijk van leraren in het basis- en speciaal onderwijs. Het boek biedt informatie en tips bij het observeren van leerlingen, en voorbeelden die uitnodigen om zelf in de eigen praktijk op onderzoek te gaan. Bij de uitgave hoort een schat aan begeleidend materiaal zoals opdrachten, observatielijsten, checklists en instructieve filmpjes.
474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- Interactie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Observatie --- Observatietechnieken --- Onderwijsstijlen --- Persoonlijkheidskenmerken --- Zorgverbreding --- Observatiemethoden --- Leerkrachtvaardigheden --- Gedragsobservatie --- 454.23 --- zorgverbreding --- gedragsobservatie --- observatiemethoden --- Didactische principes --- PXL-Education 2017 --- onderwijs en onderzoek --- onderwijsleerprocessen --- observeren --- leren en onderwijzen
Choose an application
Een inspirerende aanpak nodig voor schoolverbetering? Behoefte aan doorzettingsvermogen en kracht om ideeën voor verbeteringen ook daardwerkelijk in te voeren? Michael Fullan en Clif St. Germain schreven samen 'Passie en kracht in schoolontwikkeling'. Dit boek geeft een praktische uitwerking aan Fullan's wereldwijd toegepaste principes voor effectieve onderwijsverbetering. Het is een handboek dat zo in de school gebruikt kan worden. Uitgewerkt tot op het niveau van in besprekingen handige werkpapieren. Die zijn dan ook nog digitaal beschikbaar via de bijbehorende cd-rom.
School management --- Schoolontwikkeling --- Schoolorganisatie --- Betrokkenheid --- groepsbegeleiding --- 454.23 --- Didactische principes --- Contains audio-visual material --- Onderwijsvernieuwing --- Interactieve werkvormen --- PXL-Education 2016 --- onderwijsontwikkeling --- didactische werkvormen --- Onderwijsvernieuwing.
Choose an application
De kijkwijzer maakt samen met 'Coachen op taal' en de 'Lesfabriek voor taalgericht vakonderwijs' deel uit van het project 'Taalgericht vooruit!' De Kijkwijzer voor taalgericht vakonderwijs is bedoeld als ondersteuning bij het gericht observeren en analyseren van taalgerichte vaklessen voor de verdere ontwikkeling en implementatie van taalgericht vakonderwijs. Daarmee heeft het een preventieve functie (voorkomen van achterblijven of uitval van leerlingen) en een stimulerende functie (verbetering van leerresultaten). Het instrument biedt richtpunten voor gesprekken met docenten over de mate waarin hun lessen taalgericht zijn en het biedt aanknopingspunten voor de verbetering van deze lessen. De 'Kijkwijzer' is gebaseerd op de pijlers die het concept taalgericht vakonderwijs vormen: context, interactie en taalsteun. De brochure bevat vier versies van het instrument met een handleiding. De dvd met acht lesfragmenten ondersteunt het leren werken met de observatie-instrumenten.
485.1 --- 484.23 --- 454.21 --- Onderwijsstrategieën --- Nederlands --- Nederlande taal en letterkunde --- Didactische principes --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalgericht vakonderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit is een heel persoonlijk boekje. Het groeit met je mee van de eerste tot de zesde klas. Je kunt er cijfers en gegevens over jezelf in noteren. En ook wat je leuk of niet leuk vindt! Je lost een aantal boeiende doe- en zoekopdrachten op. Op het einde van de zesde klas heb je een mooi aandenken aan de lagere school. Hoe ben ik gegroeid? Wat vond ik leuk? Wie waren mijn vriendjes?
Lager onderwijs --- Groei --- Dagboeken --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingvolgsysteem --- Zorgverbreding --- basisonderwijs --- 416.23 --- Ontwikkelingspsychologie --- 112181.jpg --- Basisonderwijs --- 474.21 --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.
Didactic strategies --- Didactics of primary education --- onderwijsmethoden --- gedifferentiëerd onderwijs --- leeractiviteiten $KHCA --- didactiek --- opbrengstgericht onderwijs --- evalueren --- 454.23 --- onderwijsvernieuwing --- Leerdoelen --- leerplanontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische principes --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Leerplanontwikkeling
Choose an application
Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl
Betrokkenheid --- Feedback --- Basisonderwijs --- Aandacht --- Leren --- 454.23 --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- leerstrategieën --- didactische principes --- Leerprocessen --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- Leerproces --- Leerstrategie --- Onderwijsstrategie
Choose an application
History --- History as a science --- history [discipline] --- bibliographies --- Pharmacology. Therapy --- Literature --- Critique historique --- Geschiedschrijving --- Historiographie --- Historische kritiek --- Histoire --- --Méthodologie --- --Critique historique --- --History --- Methodology --- #KVHA:Historische kritiek --- 930.23 --- Methodology. --- 930.23 Historische kritiek --- Historiography --- Geschiedeniswetenschap --- historische kritiek --- geschiedbronnen --- bibliografieën --- Méthodologie --- History - Methodology
Choose an application
Leerlingbegeleiding neemt in het onderwijs een steeds belangrijker plaats in. De context van het kind, ouders - kind - school, staat daarbij centraal; met name zijn de relatie en de loyaliteit tussen ouders en kind van zeer grote invloed op de schoolloopbaan van het kind. In dit boek worden aspecten van deze omgevingsfactoren nader uitgewerkt. Daardoor wordt duidelijk wat de schrijvers verstaan onder het begrip contextuele leerlingbegeleiding. Zij geven daarbij veel herkenbare praktijkvoorbeelden en tot besluit een lijst van contextuele begrippen
Teacher education. Teacher's profession --- 454.23 --- 484.23 --- Allochtonen --- Echtscheiding --- Faalangst --- Gastarbeiders --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Parentificatie --- Pesten --- Vluchteling --- Didactische principes --- (zie ook: teleonderwijs) --- #KVHB:Handboeken TP --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- agressiviteit --- allochtonen --- coaching --- depressie --- dialoog --- erkenning --- faalangst --- gedragsstoornissen --- interactie --- leerlingenbegeleiding --- loyaliteit --- onderwijs --- ouder-kind relatie --- ouders van nu --- pesten --- schoolbegeleiding --- verwijsgedrag --- Contextuele therapie --- Begeleiding --- Studiebegeleiding --- Contextuele theorie --- onderwijsbegeleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 115 | << page >> |
Sort by
|